ŠABLONY JAK-2 SOŠ LUHAČOVICE
Na základě výzvy MŠMT č. 02_24_035 Šablony pro SŠ a VOŠ II, OP JAK (Operační program Jan Amos Komenský) škola začala realizovat projekt „Šablony JAK-2 SOŠ Luhačovice“:
Název projektu: ŠABLONY JAK-2 SOŠ LUHAČOVICE
Registrační číslo projektu: CZ.02.02.XX/00/24_035/0012054
Datum zahájení fyzické realizace projektu: 1.3.2025
Celková doba realizace projektu: 29 měsíců
Datum ukončení fyzické realizace projektu: 31.7.2027
Celkové způsobilé výdaje projektu: 1 342 322,00 Kč
Anotace projektu:
Projekt je zaměřen na kombinaci následujících témat:
personální podpora, osobnostně sociální a profesní rozvoj pracovníků ve vzdělávání, podpora vzdělávání dětí, žáků a studentů.
Cíle projektu:
Cílem projektu je přispět k zajištění rovného přístupu ke kvalitnímu a dostupnému vzdělávání pro všechny žáky a studenty prostřednictvím podpůrných personálních pozic, vzdělávání pracovníků školy, podpory zavádění inovativních metod vzdělávání a podpory žáků ohrožených školním neúspěchem
Škola pro dosažení cílů projektu zvolila tyto aktivity – šablony:
Personální podpora SŠ
– 2.III/5 Kariérový poradce SŠ
Cílem této aktivity je poskytnout personální podporu kariérového poradce středním školám. Kariérový poradce bude působit jako podpora žáků středních škol při hledání budoucího zaměření vzdělávání a profesní orientace, a to včetně žáků s potřebou podpůrných opatření19 a žáků ohrožených předčasným odchodem ze vzdělávání.
Osobnostně sociální a profesní rozvoj pracovníků ve vzdělávání SŠ a DM
– 2.III/8 Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání SŠ
Cílem aktivity je podpořit profesní růst pracovníků ve vzdělávání SŠ (včetně ostatních pracovníků ve vzdělávání) prostřednictvím vzdělávání.
– 2.VIII/1 Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání DM
Cílem aktivity je podpořit profesní růst pracovníků ve vzdělávání DM (včetně ostatních pracovníků ve vzdělávání) prostřednictvím vzdělávání.
Podpora vzdělávání žáků v SŠ
– 2.III/9 Inovativní vzdělávání žáků v SŠ
Cílem aktivity je osobnostní a sociální rozvoj žáků SŠ a jejich podpora v rozvoji znalostí a dovedností s využitím inovativních forem výuky a vzdělávání prostřednictvím netradičních vzdělávacích metod a strategií které vedou žáka k rozvoji kreativity, talentu a samostatnosti v souladu s připravovanými revidovanými rámcovými vzdělávacími programy. Aktivita dále cílí na snižování předčasných odchodů ze vzdělávání. Aktivitu je možné realizovat přímo ve výuce a/nebo v rámci dalších hodin vzdělávání poskytovaných školou nad rámec běžné výuky (např. odpolední aktivity, letní školy apod.), a to některými z následujících inovativních forem výuky: projektová výuka (ve škole/mimo školu); tandemová výuka; vzdělávání s využitím nových technologií; vrstevnické vzdělávání (peer programy); zážitková pedagogika; propojování formálního a neformálního vzdělávání; fiktivní firma.
2.III/10 Doučování žáků ohrožených školním neúspěchem v SŠ
Cílem aktivity je podpořit žáky ohrožené školním neúspěchem prostřednictvím možnosti doučování. Aktivita může napomoci snižování možných předčasných odchodů ze vzdělávání s cílem upevnit zvyk provádět samostatnou odpolední přípravu a podpořit zvládnutí standardů jednotlivých předmětů daných rámcovým vzdělávacím programem.